Reklamačný poriadok servisu

M-Plus Services s.r.o
IČO: 51281856
IČO: 2120655350
IČ DPH: SK2120655350
So sídlom : Murgašova 90/5, 058 01, Poprad, SR
Zapísaná na Prešov, odd. Sro, vl.č.35691/P

  1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
    . 1.1. Firma M-Plus Services s.r.o, IČO: 51281856, so sídlom Murgašova
    90/5, 058 01 Poprad (ďalej len „M-Plus Services s.r.o“ alebo
    „predávajúci“) týmto reklamačným poriadkom v súlade s § 18 ods. 1
    zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona č.
    372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov riadne informuje
    spotrebiteľa (ďalej aj „zákazník“, „kupujúci“ alebo „objednávateľ“) o
    podmienkach a spôsobe uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady (ďalej aj
    „reklamácia“) vrátane údajov o tom, kde môže reklamáciu uplatniť a o
    vykonávaní záručných opráv.
    . 1.2. Tento reklamačný poriadok je vydaný v súlade so zákonom č. 40/1964
    Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len
    „Občiansky zákonník“), zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa
    a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch
    v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“),
    ako aj ostatnými všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej
    republiky.
    . 1.3. Tento reklamačný poriadok je v súlade s § 18 ods. 1 Zákona o ochrane
    spotrebiteľa umiestnený na viditeľnom mieste dostupnom zákazníkovi v
    priestoroch kancelárie a zároveň je zverejnený na internetovej stránke
    www.mobil-plus.sk
  2. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY VYKONANEJ OPRAVY
    . 2.1. M-Plus Services s.r.o zodpovedá za vady, ktoré má vykonaná
    oprava pri prevzatí veci objednávateľom, ako aj za vady, ktoré sa
    vyskytnú po prevzatí veci v záručnej dobe (§ 653 ods. 1 Občianskeho
    zákonníka). M-Plus Services s.r.o zodpovedá tiež za vady, ktorých
    príčinou je vadnosť vecí, ktorá sa má opraviť alebo upraviť, alebo
    nevhodnosť pokynov objednávateľa, ak ho na vadnosť veci alebo
    nevhodnosť pokynov neupozornil (§ 653 ods. 2 Občianskeho
    zákonníka). Záručná doba v prípade zodpovednosti za vady
    vykonanej opravy veci, ktoré sa vyskytnú po prevzatí vecí
    objednávateľom predstavuje 3 mesiace (§ 654 ods. 1 Občianskeho
    zákonníka).
    . 2.2. M-Plus Services s.r.o nezodpovedá za vady, ktorých odstránenie
    nebolo predmetom opravy, ani za vady, ktoré nevznikli v dôsledku
    vykonania opravy.
    . 2.3. Ak M-Plus Services s.r.o pri oprave veci ponúka zákazníkovi k
    opravenej veci bezplatne ďalší tovar ako dar, je na zákazníkovi, či
    ponúkaný dar príjme. Dar však nie je predaným tovarom, preto MPlus
    Services s.r.o nezodpovedá za jeho prípadné vady. Ak však MPlus
    Services s.r.o o prípadných vadách daru vie, je povinný na ne
    zákazníka pri ponuke daru upozorniť(§ 629 Občianskeho zákonníka).
    Ak má dar vady, na ktoré M-Plus Services s.r.o zákazníka
    neupozornil, je zákazník oprávnený ho vrátiť (§ 629 Občianskeho
    zákonníka). Ak zákazníkovi vznikne právo na odstúpenie od zmluvy
    (vrátenie peňazí), je zákazník povinný vrátiť M-Plus Services s.r.o
    všetko, čo podľa zmluvy dostal, t.j. aj tovar prijatý ako dar (§ 457
    Občianskeho zákonníka v spojení s § 48 ods. 2 Občianskeho
    zákonníka).
  3. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANÉHO TOVARU
    3.1. M-Plus Services s.r.o zodpovedá za vady, ktoré má predaný tovar pri
    prevzatí kupujúcim (§ 619 ods. 1 Občianskeho zákonníka) a za vady, ktoré
    sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (§ 619 ods. 2 Občianskeho
    zákonníka). Záručná doba je 24 mesiacov (§ 620 Občianskeho zákonníka).
    3.2. Pri veciach predávaných za nižšiu cenu z dôvodu vady je záručná
    doba 24 mesiacov, M-Plus Services s.r.o však nezodpovedá za vadu, pre
    ktorú bola dojednaná nižšia cena (§619 Občianskeho zákonníka).
    3.3.Pri použitých veciach (napr. predvádzací model) je záručná doba 12
    mesiacov (§ 620 ods. 2 Občianskeho zákonníka).
    . 3.4. Záručné doby začínajú plynúť od dátumu prevzatia tovaru
    kupujúcim (§ 621 Občianskeho zákonníka).
    . 3.5. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby,
    keď kupujúci po skončení opravy bol povinný vec prevziať, sa do
    záručnej doby nepočíta. Ak dôjde k výmene tovaru, začne plynúť
    záručná doba znova od prevzatia nového tovaru (§ 627 Občianskeho
    zákonníka).
    . 3.6. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná
    doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe (§ 626 ods. 1
    Občianskeho zákonníka).
    . 3.7. M-Plus Services s.r.o nezodpovedá za vady predaného tovaru
    spôsobené
    a. neodbornou montážou alebo neodborným uvedením tovaru do
    prevádzky,
    b. používaním tovaru v podmienkach nezodpovedajúcich povahe
    tovaru, príp. uvedených
    v príslušnej dokumentácii k tovaru,
    c. mechanickým poškodením tovaru alebo priamym kontaktom s
    vodou či inými tekutinami, ktoré
    sa dostali dovnútra predaného tovaru, ktoré nastalo po jeho
    prevzatí zákazníkom,
    d. použitím iných komponentov, než odporúčaných výrobcom
    alebo dodávateľom,
    e. nesprávnym zaobchádzaním s tovarom, v rozpore s návodom
    na jeho použitie, nesprávnou
    obsluhou, ošetrovaním a údržbou tovaru,
    f. opotrebením alebo nadmerným používaním veci,
    g. opravou alebo modifikáciou tovaru vykonanou inými osobami
    než autorizovaným servisom,
    h. prírodnými živlami,
    3.8. Zodpovednosť M-Plus Services s.r.o za vady predaného tovaru sa
    ďalej neuplatňuje:
    a. na mechanické poškodenie tovaru, príp. iné zjavné vady a
    nekompletnosť odovzdaného tovaru, ktoré nebolo oznámené
    predávajúcemu pri prevzatí tovaru a v prípade, ak ide o mechanické
    poškodenie, ktoré nebolo možné zistiť pri prevzatí, bez zbytočného
    odkladu po prevzatí tovaru
    b. na tovar používaný s vadou, ak používanie tovaru s vadami zabráni
    odstráneniu vady alebo zväčší rozsah vady,
    c. na tovar s porušením ochranných pečatí a nálepiek, ak sú na tovare,
    d. na diely spotrebného charakteru spotrebované pred uplynutím
    záručnej doby,
    e. ak kupujúci reklamuje tovar po uplynutí záručnej doby,
    f. na LCD dispej aj v nižšie uvedených prípadoch
    Norma ISO13406-2 – Keďže sa každý LCD displej pozostáva z
    minimálne 2,35 miliónov subpixelov alebo tranzistorov (15 „), nie je
    z hľadiska výrobných technológií prakticky možné predchádzať
    stratám pixelov. Do predaja môžu byť dané LCD s maximálne
    desiatimi vadnými pixelmi. Norma stanovuje v súvislosti s vadnými
    pixely nasledujúce triedy:
    Sú rozdelené do štyroch tried, troch typov chybných pixelov a dvoch
    frekvenčných kritérií. Vadné pixely sa môžu vyskytnúť ako žiarivé
    pixely, čierne pixely alebo strata subpixelov (alebo blikajúce pixely).
    Frekvenčné kritériá rozlišujú po prvé počet bielych alebo čiernych
    pixelov vyskytujúcich sa v konkrétnej oblasti (klaster) a po druhé,
    straty subpixelov alebo blikajúcich pixelov vyskytujúcich sa v
    klastri. Štyri triedy určujú maximálny povolený počet chýb u
    každého typu vadných pixelov. LCD displeje značky ADI, SONY,
    EIZO a väčšina ďalších LCD na našom trhu sú zaradené do triedy II.
    To znamená, ak je počet týchto chybných bodov menej ako desať,
    (2xTyp1, 2xTyp2 a 5xTyp3 = 2 černé body + 2 biele body + 5
    farebných bodov = max 9 vadných) nevzniká zákazníkovi nárok na
    výmenu alebo reklamáciu LCD displeja. V prípade väčšieho počtu
    chybných pixels kontaktujte autorizovaný servis Vášho LCD,
    prípadne predajcu.
  4. UPLATNENIE PRÁV ZO ZODPOVEDNOSTI ZA VADY
    (REKLAMÁCIE) 4.1. Reklamácia tovaru
    4.1.1. Kupujúci si uplatňuje právo na opravu v prevádzkarni
    predávajúceho (§ 18 ods. 2 Zákona o ochrane spotrebiteľa). Ak je v
    záručnom liste uvedený iný podnikateľ určený na opravu (ďalej len
    „záručný servis“), ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre
    kupujúceho bližšom, kupujúci si uplatní právo na opravu v tomto
    záručnom servise (§ 625 Občianskeho zákonníka).
    4.1.2.Ostatné práva zo zodpovednosti za vady, t.j. právo na výmenu
    tovaru, právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy (vrátenie peňazí) a právo na
    primeranú zľavu si kupujúci uplatňuje v prevádzkarni predávajúceho.
    4.1.3.V prípade reklamácie uplatnenej do 12 mesiacov od kúpy výrobku,
    predávajúci môže vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe
    odborného posúdenia. Ak predávajúci zamietne reklamáciu uplatnenú po
    12 mesiacoch od kúpy výrobku, predávajúci je povinný informovať
    kupujúceho o tom, komu možno zaslať výrobok na odborné posúdenie.
    Odborným posúdením sa na účely vybavenia reklamácií rozumie o. i. i
    stanovisko autorizovanej osoby alebo osoby oprávnenej výrobcom na
    vykonávanie záručných opráv (§ 2 písm. n) Zákona o ochrane
    spotrebiteľa).
    4.2. Reklamácia služby (opravy)
    4.2.1. Objednávateľ si uplatňuje právo na poskytnutie novej služby
    (odstránenie vady), resp. právo na vrátenie primeranej ceny za vadne
    poskytnutú službu v prevádzkarni M-Plus Services s.r.o (§ 18 ods. 2
    Zákona o ochrane spotrebiteľa).
    4.3. Spoločné ustanovenia pre reklamáciu tovarov a služieb
    4.3.1. Pri predkladaní tovaru na reklamáciu:
    a. je potrebné predložiť doklad o kúpe tovaru alebo o poskytnutí služby
    (oprave),
    b. je potrebné, aby tovar spĺňal všetky ostatné podmienky pre záručnú
    reklamáciu uvedené v
    záručnom liste, ak bol vydaný (fyzicky nepoškodený, nepoškodený
    živelnou udalosťou, neporušené plomby atď.).
    4.3.2. M-Plus Services s.r.o je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie
    ihneď v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa
    uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje
    zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30
    dní odo dňa uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 4 Zákona o ochrane
    spotrebiteľa).
    4.3.3. Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi
    potvrdenie o prijatí reklamácie (reklamačný protokol) (§ 18 ods. 5 Zákona
    o ochrane spotrebiteľa).
    4.3.4. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný
    doklad najneskôr do 30 dní od dátumu uplatnenia reklamácie (§ 18 ods. 6
    Zákona o ochrane spotrebiteľa). Týmto písomným dokladom je kópia
    reklamačného protokolu s vyplnenou kolónkou vybavenie reklamácie, list
    obsahujúci písomné vyrozumenie o vybavení reklamácie alebo sms správa
    obsahujúca informáciu o vybavení reklamácie s písomným potvrdením o
    jej odoslaní.
  5. SPÔSOB VYBAVENIA REKLAMÁCIE
    . 5.1. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo na jej
    bezplatné, včasné a riadne odstránenie. O spôsobe odstránenia vady
    rozhoduje predávajúci a je povinný vadu bez zbytočného odkladu
    odstrániť (§ 622 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
    . 5.2. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu
    tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti,
    ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na
    cenu tovaru alebo závažnosť vady (§ 622 ods. 2 Občianskeho
    zákonníka).
    . 5.3. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť
    vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné
    ťažkosti (§ 622 ods. 3 Občianskeho zákonníka).
    . 5.4. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť, a ktorá bráni tomu,
    aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci
    právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od kúpnej
    zmluvy (vrátenie peňazí) (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
    . 5.5. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na
    odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o
    odstrániteľnú vadu, ak však kupujúci nemôže pre opätovné
    vyskytnutie sa vady po oprave
    tovar riadne užívať (§ 623 ods. 1 Občianskeho zákonníka). Za opätovné
    vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada
    vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách.
    . 5.6. Kupujúci má právo na výmenu tovaru alebo právo na
    odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí) aj vtedy, ak ide síce o
    odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre väčší počet vád vec
    riadne užívať. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri
    rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom
    užívaní.
    . 5.7. Ak predávajúci reklamáciu nevybaví do 30 dní, kupujúci má
    rovnaké práva akoby išlo o neodstrániteľnú vadu (§ 18 ods. 4 Zákona
    o ochrane spotrebiteľa), t.j. právo na výmenu tovaru alebo vrátenie
    peňazí (odstúpenie od zmluvy).
    . 5.8. Ak ide o neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu
    užívaniu tovaru, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
    výrobku.
    . 5.9. Ak má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo na
    odstúpenie od zmluvy (vrátenie peňazí), záleží na kupujúcom, ktoré z
    týchto práv si uplatní. Len čo si však zvolí jedno z týchto práv,
    nemôže už túto voľbu sám jednostranne meniť.
  6. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
    6.1. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom
    09.01.2018
    6.2. M-Plus Services s.r.o si vyhradzuje právo na zmeny tohto
    reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.